خانه ما | بلاگ

خانه ما

ساخت وبلاگ
آیا کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی ضروری است؟

باید گفت که نمی توان یک بله یا خیر قطعی را به عنوان جواب آن ارائه کرد. زیرا ضروری بودن یا نبودن کشیدن دندان در شروع یا طول درمان ارتودنسی کاملا به شرایط خاص دندان های شما و نتیجه ای دارد که از ارتودنسی انتظار دارید.

چه زمانی دندان باید کشیده شود؟

در کل، انجام درمان ارتودنسی بدون کشیدن دندان بسیار راحت تر است. اما در بعضی شرایط و برای رسیدن به اهداف ظاهری و لبخندی زیبا و سالم، متخصص ارتودنسی تصمیم به کشیدن یک یا چند دندان می گیرد. در ادامه درباره این شرایط بیشتر می خوانید.

دندان های شلوغ

در برخی موارد، تعداد دندان ها نسبت به اندازه قوس دندانی (محل رویش دندان ها)، صورت و فک ها زیاد است. قوس دندانی را می توان کمی بزرگتر کرد. اما این امکان به دلیل ساختار استخوانی دهان، اجزای صورت و اندازه دندان ها محدود است. پس برای صاف و مرتب کردن دندان ها باید از تعداد دندان ها کاست.اوربایت یا آندربایت شدید

هنگامی که برخی از دندان های شما بیرون زده اند، جابجایی آنها در موقعیت مناسب کار بسیار دشواری است. شاید کشیدن برخی از دندان ها تنها راه برای ایجاد فضای بیشتر و در نتیجه، تغییر موقعیت یا تراز کردن دندان ها باشد. در این صورت، با خیال راحت می توان منتظر حاصل شدن نتیجه دلخواه بود.

ناهماهنگی فک ها

در بیشتر موارد، هدف از انجامارتودنسی چیزی ورای مسائل زیبایی است. فک بالا و پایین بعضی از افراد به درستی روی هم قرار نمی گیرد یا باهم مطابقت ندارد. گاهی فرم فک به گونه ایست که دندان ها جلوه زیبایی ندارند. در تمامی این شرایط، کشیدن یک یا چند دندان به  متخصص ارتودنسی این اجازه را می دهد که فضای بیشتری برای کار کردن و ایجاد فک های هماهنگ و ظاهری جذاب داشته باشد.

مشکلات دندانی

گاهی شرایط یک دندان به گونه ای است که نمی توان با هیچ یک از روش های ارتودنسی مشکل آن را برطرف کرد. این دندان ‌ها معمولاً به حدی بیمار هستند که حتی اگر هنوز عمق مشکل آنها از ظاهر مشخص نباشد، در وقت اضافه زندگی می‌کنند. کشیدن این دندان ها قبل از انجام کارهای ارتودنسی از درد زیاد و نیاز به درمان مداوم جلوگیری می کند.

سایر موارد ضرورت کشیدن دندان

دلایل دیگری هم می توانند باعث شوند که حتما یک یا چند دندان برای تکمیل درمان ارتودنسی کشیده شوند. این دلایل را به اختصار بیان می کنیم.

فک برای جا به جا کردن همه دندان ها به اندازه کافی بزرگ نیست

یک دندان نسبت به بقیه بدفرم، به طور نامناسبی بزرگ یا کوچیک است

یک دندان به دلیل شلوغی دندان ها یا روی هم قرار گرفتن آنها آسیب دیده یا خراب شده

صاف کردن دندان ها بدون کشیدن یکی یا چند تا از آنها دوام چندانی نخواهد داشت

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 251 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 18:26

بهترین روش برای ارتودنسی دندان های روکش یا لمینت شده چیست؟

متخصصین ارتودنسی جهت منظم کردن دندان های لمینت یا روکش شده ترجیح می دهند از ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف استفاده کنند. درمان با این روش بسیار ساده و بدون محدودیت است. با کمک الاینرهای شفاف نه آسیبی به روکش و لمینت می رسد و نه به خود دندان ها.

ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف در واقع به شیوه ای از مرتب شدن دندان ها گفته می شود که بیمار مجموعه ای از پلاک یا قالب های دندانی پلاستیکی را به ترتیب هر 2 هفته یکبار روی دندان های خود قرار می دهد. تا زمان استفاده از آخرین قالب دندان ها کاملا مرتب می شوند.

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

درمان با این روش تقریبا مانند درمان های دیگر است ولی هزینه آن مقداری کمتر در نظر گرفته می شود. هزینه ارتودنسی نامرئی به ازای هر فک می تواند بیشتر از 5 میلیون تومان باشد.

چرا ارتودنسی ثابت برای دندان های روکش شده مناسب نیست؟

ارتودنسی ثابت یعنی استفاده از براکت ها و سیم های فلزی جهت مرتب کردن دندان ها. در این روش براکت ها که قطعات گیره مانند کوچکی هستند از ابتدا تا انتهای درمان به سطح دندان ها متصل شوند. سپس از میان براکت ها یک سیم قوس دار عبور داده می شود. نیروی ارتودنسی از سیم به براکت و از آنجا به تاج و در نهایت به ریشه دندان منتقل می شود.

اگر دندان شما روکش یا لمینت شده باشد، می تواند تحت تاثیر این نیرو، آسیب ببیند. در وهله اول با بیشتر شدن نیرو امکان افتادن روکش یا لمینت بیشتر می شود. در بدترین حالت نیز این دو ترمیم ممکن است دچار شکستگی شوند. اما اگر ارتودنسی نامرئی صورت بگیرد احتمال شکستگی یا افتادن روکش و لمینت به شدت کاهش پیدا می کند.

احتمال اینکه لمینت، روکش یا پرکردگی دندان من با ارتودنسی آسیب ببیند چقدر است؟

اگر یک لمینت، روکش یا پرکننده سالم بوده و اصولی نصب شده باشد، انجام درمان ارتودنسی آسیبی به روکش یا روکش وارد نمی کند. ما از تکنیک های دقیق برای اتصال دستگاه ها به این ترمیم ها استفاده می کنیم. همچنین پس از درمان، بریس ارتودنسی با دقت برداشته می شود تا از آسیب نامطلوب به ترمیم جلوگیری شود.

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 321 تاريخ : چهارشنبه 11 اسفند 1400 ساعت: 17:57

لینک دوستان

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :